Rapax Posted June 23, 2020 Report Share Posted June 23, 2020 Så här ser den närmaste framtiden ut för Necromunda på HFF. Den 28 juni avslutar vi den nuvarande kampanjen med ett episkt multi-scenario. Anmäl ert deltagande i denna tråd. Jag hoppas på stor uppslutning. Ny kampanj kommer att startas efter sommaren, dvs någon gång augusti-september. Jag återkommer med exakt datum i god tid före. Med stor sannolikhet kommer nya husregler att införas, med de lärdomar vi har dragit från de två första kampanjerna i åtanke. Kom gärna med synpunkter på vad ni vill se för förändringar. För att hålla spelet igång under sommaren kommer jag att inbjuda till tester av nya scenarion. Dessa kommer vara modifierade versioner av vad som publicerats i böckerna, samt egna påhitt. Mer info kommer. Peace out, girder-lickers. Quote Link to post Share on other sites
vonOsk Posted June 23, 2020 Report Share Posted June 23, 2020 Ser mycket bra ut! Tack för att du ordnar med detta! Passar bra att GW kom med ny roadmap för Necromunda precis. https://www.warhammer-community.com/2020/06/19/necromunda-a-new-roadmapgw-homepage-post-3fw-homepage-post-3/?fbclid=IwAR1bmbFVukw91ixP255VVHEUHfqkAfEO0C6m3BfawXG-nVKvuHqZxNIEPmk#utm_source=Facebook&utm_medium=Facebook&utm_campaign=40k&utm_content=NECNewRoadmap19June20 Quote Link to post Share on other sites
Pipkin Posted June 23, 2020 Report Share Posted June 23, 2020 Jag är med 28e! Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted June 23, 2020 Report Share Posted June 23, 2020 Jag är på den 28:e! Quote Link to post Share on other sites
Rapax Posted June 27, 2020 Author Report Share Posted June 27, 2020 Vi kör igång 12.30 imorgon. Quote Link to post Share on other sites
Pipkin Posted June 28, 2020 Report Share Posted June 28, 2020 Bra jäkla avslut på kampanjen! Grattis till Martin och Daniel till en delad förstaplats! Stort tack till Putte som dragit runt kampanjen (den har pågått i 11 månader!). Stort tack till alla mina medspelare också Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted June 28, 2020 Report Share Posted June 28, 2020 Jättekul avslut och stort tack till Patrik! Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted August 16, 2020 Report Share Posted August 16, 2020 Äntligen kommer House of Blades, de nya Escher figurerna och Slaveogrynfiggarna nästa vecka!!!!! Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted October 21, 2020 Report Share Posted October 21, 2020 Det börjar dra ihop sig till kampanjstart för nästa Necromundakampanj! Vi började i måndags testa missions för kampanjen och kommer att fortsätta med det nästa måndag. Patrik hade också med en del av husreglerna, nämligen nästan alla vapenlistorna och ändringarna där, inga större saker, allmänt CC-vapen billigare och en del skjutvapen dyrare, och allt limited är scarce istället, annars inget annat. Vi testade mission "Protect the ammo dumps ver 2", som vi tyckte funkade mycket bra, gängen ska skydda två ammo dumps som man får tokens för per runda man håller dem, deployment är två sidor som möts i ett hörn så lite annorlunda där men kul och verkade funka! Vi ska som sagt testa fler på måndag. Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted October 28, 2020 Report Share Posted October 28, 2020 Vi fortsatte med missiontestandet i måndags, Patrik och Marek testade ett nytt mission som gick ut på att ena gänget skulle spränga tre punkter, det andra skulle hindra, fanns industrial terräng på bordet som kunde börja ryka etc. Verkade vara ett hyggligt funkade mission, möjligen med en timer med antal rundor. House of Iron kommer ju ut i helgen så den ska studeras och föra in i kampanjen, vi tror inte det ska bli nåt större problem. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts