Jump to content

Skelett mot trädgubbar


Recommended Posts

Jag och Pehr spelade en match på 2000 poäng mellan Empire of Dust och Forces of Nature. Vi spelade uppdraget Salted Earth, där man kunde välja att förstöra sina egna objektiv, t.ex. om man ville hindra motståndaren från att ta ett objektiv man visste att man inte kunde försvara.

Det är nog sällan jag har haft sådan otur med tärningarna. Jag slog under medel hela matchen, inte sällan kraftigt under. 🙄

Mot slutet slogs vi om tre objektiv. Ett av dem förstörde jag för att förhindra att Pehr skulle få det. De två sista slogs vi om, men till slut tog Pehr båda och vann med 2-0.

Jag hade endast kvar en Liche Priest och en enhet Ushabti med pilbågar på bordet. Pehr förlorade endast en enda enhet under matchen: en Treeherder. 🤣

20191207_201539.jpg

20191207_201545.jpg

20191207_204744.jpg

20191207_201618.jpg

20191207_204756.jpg

20191207_204811.jpg

20191207_201552.jpg

Link to post
Share on other sites

Regelmässigt är det bara en förfining av v2 och ingen revidering från grunden som man ex ibland såg i Warhammer mellan versioner. Däremot är det en del ändringar med enheter i armélistorna som är lite tråkiga. Ex har Empire of Dust förlorat några val. Upplever att KoW strävar att bli mer och mer en "egen grej" än enbart ett alternativ till WFB (vilket jag har full förståelse för).  

Link to post
Share on other sites

Jag såg att Revenants hade tappat möjligheten att välja mellan tvåhandsvapen och sköldar. I EoDs version är de tvingade att ta tvåhandsvapen (alltså De4+ och Crushing(1)) medan vanliga Undead endast får ha sköldar (De5+ och ingen Crushing). Mitt EoD-projekt kommer nog styras om till Undead.

FoN fick också en jätte-nerf i och med att Salamanders har tappat Pathfinder och Beast of Nature har blivit sämre.

Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...