Jump to content

Dominion-kampanj, första mötet


Recommended Posts

Som tidigare annonserats så kör vi första mötet på Dominion-kampanjen nu på lördag, den 29 december. Tiden som gäller är klockan 14.00.

 

Jag kommer att presentera upplägget på kampanjen och alla får tid att bygga sina gäng, om man inte redan gjort det. Kan man inte närvara så måste man skicka in sitt gäng på förhand till mig.

Efter mötet kör vi första speltillfället, som är frivilligt att delta i (se nedan).

Husregler och regeltolkningar som vi kör med kan hittas i  tråden Dominion-kampanj, regeltolkningar och husregler. Första posten där gäller som ett levande dokument över vad vi kör med för regler. I övrigt är det senaste pdf:en från Yaktribes som gäller. Jag kommer ha som riktlinje att göra så få ändringar som möjligt vad gäller husregler under kampanjens gång, men om vi hittar något som är totalt brutet så ändrar jag hellre än att låta det förbli brutet.

 

I kampanjen kommer vi varva speltillfällen med kampanj-matcher. Med kampanj-matcher menar jag de matcher som ingår i själva kampanjen, dvs de där man slåss om territorier. Dessa matcher bokar respektive spelare tid för mellan sig.

Speltillfällen är extra speldagar som jag kommer lägga in med jämna mellanrum. De är frivilliga för alla att delta i, och inga territorier står på spel. Däremot kan man tjäna in pengar och XP som vanligt, och det kan finnas extra bonusar att slåss om. Ens gängmedlemmar kan skadas och dö som vanligt.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Då var vi igång!

Jag hoppas alla är nöjda med intoduktions-matchen och är taggade inför själva kampanj-starten.

 

Vi kör igång med kampanjens Occupation phase måndagen den 28 januari. Vi håller mötet kl 18.30. Alla bör närvara. Om man absolut inte kan så kontakta mig i förväg så fixar jag en lösning.

Först kommer jag förklara kampanj-reglerna, så att alla är med på dem. Därefter utmanar vi varandra om de territorier som finns i vår lilla del av the Underhive. Alla kommer få göra en utmaning, och bli utmanade en gång. Det resulterar alltså i att varje spelare får spela två matcher. Man kommer därefter att ha ca 4-5 veckor på sig att spela dessa matcher. Vill man sätta igång direkt efter mötet så är det helt ok.

 

Mer info kommer. Och tveka inte att ställa frågor ifall något är oklart.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Jag har skapat ett google doc för kampanjen och tanken är att information om samtliga gäng ska finnas där, så att den är tillgänglig för alla hela tiden.

Länken till dokumentet finns här.

 

Jag har redan fått gänginformation av Fallkvist och Martin. Det enda jag missade är kills, dvs vilka gängmedlemmer som har fått kills och hur många gänget i sin helhet har.

 

För övriga vill jag få in en komplett roster så fort som möjligt. Pm:a mig, ge mig en kopia av ert papper eller skicka informationen via röksignaler.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...