Martin Winberg Posted August 14, 2019 Report Share Posted August 14, 2019 Då vill jag handboja folk med! Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted August 14, 2019 Report Share Posted August 14, 2019 En kille på Yaktribe menade att missen med magnacles till enforcers var ett tryckfel... Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted September 3, 2019 Report Share Posted September 3, 2019 Jag har gjort en Necromundapärm som står i bokhyllan på HFF, i den finns matchrapporter och de nuvarande husreglerna utskrivna, inklusive territorier och inducements. Bara att sätta in matchrapporterna längst bak när ni fyllt i dem! Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted September 12, 2019 Report Share Posted September 12, 2019 Följande frågor har dykt upp under de senaste veckorna: 1. Hur fungerar territoriet Guilder contacts specialregel? Är det som en extra champ/leader så man får köpa en sak till i trading posten eller är det att alla champ/leader får göra en sak till? 2. Får man vanlig XP (en) för att OOA:a en inducement-gubbe? 3. Inducement-gubbar bottlar som vanligt? 4. Om det skulle hända att båda gängen inte har fighters kvar samtidigt (båda bottlar sista gubben samtidigt ex), hur avgör man vinst i ex Stand-off? Quote Link to post Share on other sites
vonOsk Posted September 12, 2019 Report Share Posted September 12, 2019 3 hours ago, DanielSj said: 4. Om det skulle hända att båda gängen inte har fighters kvar samtidigt (båda bottlar sista gubben samtidigt ex), hur avgör man vinst i ex Stand-off? Kan båda bli av med gubbarna samtidigt? Spelar inte priority in då? Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted September 13, 2019 Report Share Posted September 13, 2019 Jo, verkar som du har rätt där, Oskar, man kan bottla samtidigt, men när man slår coolcheck för vilka gubbar som sticker så är det i priority-ordning, då har vi löst fråga 4 där. Quote Link to post Share on other sites
Rapax Posted September 13, 2019 Author Report Share Posted September 13, 2019 1. Det är en extra action, inget annat. Här är ett exempel: Du skickar din leader och en champ till trading post. Då har du 2 trading actions, dvs du får köpa upp till 2 rare items, och har +3 på slaget (+2 för leader, +1 för champ), plus eventuellt för reputation. Med bonus från Guilder contact får du istället 3 actions, och kan alltså köpa 3 prylar, men har fortfarande +3 på slaget. Mest värdefull blir ju Guilder contact i de lägen där alla dina champs och leader är upptagna på annat håll (t ex skadade eller går med någon till doktorn). Då skulle du ju normalt inte få göra någon trading action alls, men med bonusen från Guilder contact får du då alltså göra en. 2. Ja 3. Ja, de räknas som en del av gänget. Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted September 13, 2019 Report Share Posted September 13, 2019 Tackar, Patrik! Quote Link to post Share on other sites
Pipkin Posted November 9, 2019 Report Share Posted November 9, 2019 Vet inte om man kanske skulle göra en egen "förslagslåde-tråd" för det. Men jag har ett gäng grejer jag skulle vilja att spelledarna tittar på Antingen till kommande rundor, eller till nästa kampanj. - Charge och pinning. Man kanske kan göra det till en free action att ställa sig upp efter att man blivit pinnad om man använder sina actions till att charge. Detta mot en kostnad i movement. - Mer flavour till deltagande lag! Framför allt individuella triumphs och sånt som rör hur man bygger sitt lag. (Ja, det är en jättegrej att rodda, men till nästa gång kanske). - Något sätt att dra sig ur matcher. T.ex en action för modeller som blivit seriously injured som dom kan göra om dom är 3' från bordskant. Det borde alltid gå att fly mot att det slår hårt mot laget. Man skulle kunna kompensera motståndaren med att denne får Xp som om han dödat modellen om den använder denna action men man kapar recovery tid för sin egen del. Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted November 10, 2019 Report Share Posted November 10, 2019 Ang punkt 3 ovan; du kan fly enligt reglerna om du bottlat, då kan du frivilligt faila cooltestet för resp fighter och på det sättet sticka. Jag tror att vi kört med att man kan gå ut från sin egen deployment-sida också. Quote Link to post Share on other sites
Pipkin Posted November 10, 2019 Report Share Posted November 10, 2019 Du kan inte göra det med modeller som blivit seriusly injured om jag fattat det rätt. Quote Link to post Share on other sites
DanielSj Posted November 10, 2019 Report Share Posted November 10, 2019 Ahh, just det, de slår inte cool-testet nä....ja om man är nära en bordskant kan man ju kravla ut, man får ju halva Move när man är ser-inj, det kanske är en bra husregel.. Quote Link to post Share on other sites
Rapax Posted November 11, 2019 Author Report Share Posted November 11, 2019 Jag har infört en ny husregel som heter Withdrawal (läs i första posten). Jag håller på att skriva om scenarierna för att definera när och var man kan utnyttja denna regel. Quote Link to post Share on other sites
Rapax Posted November 26, 2019 Author Report Share Posted November 26, 2019 Gjort några mindre uppdateringar av texter, samt en liten ändring (buff) av Blaze. Quote Link to post Share on other sites
Pipkin Posted November 30, 2019 Report Share Posted November 30, 2019 Förslag: Att Lucky charm kan användas på ammochecks och ammo-rolls. Quote Link to post Share on other sites
Rapax Posted February 3, 2020 Author Report Share Posted February 3, 2020 Uppdaterat med hur man får kombinera olika typer av rustning. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.