Jump to content

Speldag i King of War 16:e Juni

Recommended Posts

Då många ville spela på den förra speldagen men fick förhinder kommer en ny speldag hållas den 16:e juni. Det blir samma upplägg som sist.

Poängsumman för arméerna kommer vara 1600 poäng. Hur många matcher vi spelar beror på antalet deltagare, men målet är 2-3 matcher. Vi börjar förbereda kl 12:00 för att sedan starta matcherna ca 12:30. Man behöver inte ha spelat King of War tidigare för att vara med på speldagen, utan man kan komma och prova på spelet och få upplärning. Föranmälning av deltagare är inget krav, men det uppskattas, så vänligen skriv upp er nedan.

Anmälda deltagare:

- Christian "Esel" Klingborg
- Patrik Andersson
- Tue Höjbjerg
- Pontus Käll
- Martin Winberg

Jag är alltid på.

Har som vanligt extra arméer till utlåning för den som inte redan förfogar över en egen.

• 2 weeks later...

Planerar att dyka upp med mina Ogres!

Fråga:  Är det någon som vet om man får sätta Ensorcelled Armour på en Ogre Warlord?  Är det bara på vanligt Hero(Inf) eller

går det på Hero(LrgInf) också?

9 hours ago, DanielSj said:

Planerar att dyka upp med mina Ogres!

Fråga:  Är det någon som vet om man får sätta Ensorcelled Armour på en Ogre Warlord?  Är det bara på vanligt Hero(Inf) eller

går det på Hero(LrgInf) också?

Tror att den kan sättas på alla Heroes oavsett typ, men jag kan inte svära på det. Däremot vet jag säkert att den ger max 5+ Def.

En Tree Herder, tre hordes med Forest Shamblers, en Beast of Nature (jag gissar på fly och vicious som uppgraderingar), ett regiment med Woodland Critters, två Druids och Agnih-Bhanu.

Är jag rätt ute? Det ger i så fall 90 poäng till items och extra spells. Shroud of the Saint? Bane-chant? Brew of Haste (för en charge runda 1)? Brew of Strength?

Imponerande. Snubblande nära... det sista är vanliga eldelementarer. Shroud of the Saint finns med, liksom Brew of haste. Sedan är det lite blandade detaljer, tex alchemist curse och surge.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Create New...