Jump to content

Speldag i King of War 26:e Maj

Recommended Posts

Den 26 maj blir det en speldag i Kings of War!

Poängsumman för arméerna kommer vara 1600 poäng. Hur många matcher vi spelar beror på antalet deltagare, men målet är 2-3 matcher. Vi börjar förbereda kl 12:00 för att sedan starta matcherna ca 12:30. Man behöver inte ha spelat King of War tidigare för att vara med på speldagen, utan man kan komma och prova på spelet och få upplärning. Föranmälning av deltagare är inget krav, men det uppskattas, så vänligen skriv upp er nedan.

(Angående spelsystemet: Alla som har en armé till Warhammer Fantasy kan med lätthet spela Kings of War då nästan alla enheter och arméer har en direkt motsvarighet i båda spelsystemen. Dessutom är reglerna i Kings of War lagom lättlärda vilket gör att man som Warhammer Fantasy-spelare snabbt förstår hur spelet funkar. Reglerna i King of War innehåller inga onödiga moment, och jämför man de båda spelsystemen så känns King of War som Warhammer Fantasy fast utan de komplicerade regeldetaljerna som ofta slöar ner spelet till ingen nytta. Spelstilen med hjältar, monster, krigsmaskiner och stora regementen som använder diverse förmågor och manövreras taktiskt för att vinna är mycket likt Warhammer Fantasy, men i Kings of War är det mindre komplicerat och mer snabbspelat.)

Anmälda deltagare:

- Christian "Esel" Klingborg
- Patrik Andersson
- Tue Höjbjerg
- Martin Winberg

Det är demospel på Vallås bibblan den dagen som jag lovat vara med på så jag är tyvärr osäker på om jag kan vara med.  Är väldigt mycket i maj!?

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Create New...